preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane

Login
 
Meteorološka postaja Neviđane-OŠ Vladimir Nazor | Neverin.hr
 

 



 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 356978
Ovaj mjesec: 3062
Danas: 13
ANketa
Koliko novaca nosiš u školu?





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Korisni linkovi







 



 

Kalendar
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
„O jeziku milom tvom i mojem…“
Autor: Mladen Palić, 28. 3. 2019.

Radionicama za učenike 3.-8.r. pod mentorstvom nastavnice hrvatskoga jezika obilježili smo Dane hrvatskoga jezika s ciljem razvijanja svijesti o važnosti ovladavanja književnim jezikom, ali i o važnosti njegovanja narječja, zavičajnih i mjesnih govora te produbljivanja spoznaja o materinskome jeziku, vlastitoj povijesnoj i kulturnoj pripadnosti.


Učenici 3. i 4. razreda sudjelovali su u radionici pisanja glagoljskih slova. Nakon kratke prezentacije o najstarijem hrvatskom pismu – glagoljici i upoznavanja s azbukom učenici su na crtovlje pisali glagoljska slova. U likovnoj su radionici pisali i ukrašavali svoj inicijal. Pomagali su im članovi Glagoljaške skupine, učenici 5.r. Gabriel Bobić i Filip Lukačić te učenice 6.r. Jelena Ostojić i Maria Škontra. Na kraju radionice odigrali su memory karticama s glagoljskim slovima.

Učenici 5. razreda upoznali su se sa zanimanjem lektor i njegovom važnošću za očuvanje i brigu o jeziku. Jezični savjeti u stripu Divlji lektor autora Josipa Sršena koji je izlazio u Jutarnjem listu poslužio im je kao motivacija i inspiracija za crtanje vlastitih stripova s jezičnim savjetima koje su naučili u 5. razredu.

Učenici 6. razreda prikupili su riječi zavičajnoga govora koje najbolje predstavljaju naš otok, njegove ljude i običaje i sastavili otočnu abecedu. Od prikupljenih riječi izradili su plakat.

Učenici 7. razreda upoznali su se s hrvatskim znakovnim jezikom kroz radionicu jednoručne abecede u kojoj su odabranu riječ pokazali znakovnim jezikom, a zatim na plakatu složili istu riječ uz pomoć crteža ruku. Riječ je o sustavu vizualnih znakova koji, uz pomoć posebnog položaja (oblika šake), orijentacije, položaja i smjera pokreta ruke, tvore koncept odnosno smisao riječi. Nije univerzalan kao što mnogi misle. Postoji britanski znakovni jezik (BSL), američki znakovni jezik (ASL) itd. Svaki znakovni jezik ima svoju vlastitu gramatiku i uči se kao svaki drugi strani jezik.

Učenici 8. razreda upoznali su se s pojmom onomastika ili imenoslovlje, znanstvena disciplina unutar leksikologije koja proučava imena: njihovo podrijetlo, sustavnost i značenje. Podrijetlo hrvatskih osobnih imena je raznoliko, prisutan je kršćanski sloj, slavenski, islamski… sloj pomodnih imena. Učenici su istražili podrijetlo i značenje svoga imena, a okušali su se i u pisanju glagoljice kojom su napisali svoja imena. Od prikupljenih materijala izradili su plakat.

Ugođaj s radionica možete pogledati u galeriji fotografija OVDJE.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju