preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane

Login
 
Meteorološka postaja Neviđane-OŠ Vladimir Nazor | Neverin.hr
 

 



 

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 4. 2010.

Ukupno: 347802
Ovaj mjesec: 43
ANketa
Koliko novaca nosiš u školu?





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Korisni linkovi







 



 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Mjesec hrvatske knjige
Autor: Mladen Palić, 8. 12. 2016.

U sklopu Mjeseca hrvatske knjige 15.10. - 15.11. pod motom Čitam 100 na sat knjižničarka Maja Vujević i nastavnica hrvatskoga jezika Slađana Vranjković održale su radionice za učenike 1.-8.r.


Program obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige započeo je upoznavanjem učenika prvog razreda sa školskom knjižnicom. Prvašima je knjižničarka pročitala priču Sunčane Škrinjarić „Miš u knjižnici“. To je priča o mišu koji se nađe u knjižnici u potrazi za sirom i pritom naiđe na mnogo dječjih bajki, između ostalih i na „Mačka u čizmama“. Miš se bojao da će ga mačak pojesti, ali mu je mačak objasnio da on ne jede prave miševe i dao mu je  popis pravila ponašanja u knjižnici. Prvašići su također naučili pravila, a osim toga naučili su i razliku između knjižare i knjižnice te na koji način i na koliko dana mogu posuditi knjigu. Nakon upoznavanja s knjižnicom slijedio je kreativan zadatak. Učenici su na velikom hamer papiru, na kojem je knjižničarka prethodno nacrtala stablo, uz pomoć krumpira i tempera radili otiske koji su postali listovi našem stablu.

 

Učenici 2. razreda podsjetili su se što je to slikovnica i po čemu se ona razlikuje od knjige. Knjižničarka im je pročitala slikovnicu Iana Falconera „Olivia i vilinske princeze“, te smo razgovarali o njihovim najdražim slikovnicama. Učenici su zatim sudjelovali u literarnoj radionici „Moja prva slikovnica“.

Učenici 3. razreda naučili su kako se zovu glavni dijelovi knjige a također su saznali i kojim sve putem knjiga mora proći kako bi došla u ruke čitatelja. U knjigama iz knjižnice istraživali su i pronalazili imena autora, ilustratora, nakladničku kuću, prevoditelja i ostale osobe zadužene za proces nastajanja knjige. Literarna radionica odvila se na temu pročitane lektire „Miševi i mačke naglavačke“, a učenici su odabrali najdraži stih koji su i ilustrirali.

Učenici 4. razreda upoznali su se sa stripom. Prije kreativne radionice knjižničarka im je održala kratku ppt prezentaciju o razlikama stripa i knjige a zatim su učenici u rječniku hrvatskoga jezika te u općem leksikonu i enciklopediji tražili definiciju stripa. Na stranicama dječjih časopisa koji se nalaze u knjižnici (Smib, Radost, Moj planet, Prvi izbor) pronašli su stripove. Slijedila je kreativna radionica na temu „Strip naš svagdašnji“.

Učenici 5. razreda sudjelovali su u literarnoj radionici U svijetu bajki. Prema zadanim uputama odabrali su ilustrirane karte i započeli osmišljavanje priče za svoju bajku. Odabrali su početak bajke, upotrijebili i druga obilježja (nestvarni likovi,predmeti, čaranje, čuda ...) tako da njihova priča doista bude bajka. Prepustili su se mašti i krenuli na čarobno putovanje u svijet bajke. Za svoju bajku na kraju su osmislili naslov. Nakon pisanja bajke, organiziran je Bajkoviti sat čitanja i pričanja bajki.

Učenici 6. razreda u knjižnici su pogledali film Matilda snimljen prema istoimenoj knjizi Roalda Dahla. Film govori o genijalnoj djevojčici Matildi koja je iznad svega voljela knjige i čitanje. Nakon gledanja filma uslijedili su kreativni zadaci u kojima su učenici s prijateljima podijelili svoje snove, smišljali popis sastojaka za lijek koji može izliječiti knjigomrsce i zamišljali kako bi izgledala njihova knjižnica iz snova. Svoje dojmove i razmišljanja prenijeli su na plakat Čitam 100 na sat.

Učenici 7. razreda sudjelovali su u radionici čitanja poezije poznatog hrvatskog pjesnika Dobriše Cesarića. Nakon čitanja, učenici su odabrali najdražu pjesmu koju su zatim oslikavali po vlastitoj želji. Slijedila je radionica pisanja poezije u kojoj su prema odabranim motivima Cesarićeve poezije pisali svoje pjesme.

Učenici 8. razreda čitali su ulomak iz knjige Fantastične leteće knjige g. Morrisa Lessmorea  i gledali istoimeni kratkometražni animirani film koji je osvojio filmsku nagradu Oscar.

(http://morrislessmore.com/?p=film) Sudjelovali su u foto-natječaju  Uhvaćeni u čitanju za koji su trebali snimiti selfie s knjigom i pri tom biti što kreativniji i maštovitiji. Sve su fotografije izložene na školskom panou, a možete ih pogledati u foto-galeriji.

 

Za kraj vam donosimo jednu mudru i poticajnu misao hrvatske književnice Melite Rundek:

 

„Knjiga nije predmet. Ona je čarolija. Dobre knjige moraju putovati iz ruke u ruku. Na tom putu uvijek se nešto zanimljivo dogodi s ljudima i knjigama. Prepoznavanje, ljubav ili mržnja, razumijevanje, otkrivanje novoga i nepoznatoga, a katkad i staroga i poznatoga.“





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju