Datum objave: 16. travnja 2024.

Zuji, zveči, zvoni, zvuči, šumi, grmi, tutnji, huči…

Dane hrvatskog jezika u našoj se školi obilježava svake godine od 11. do 17. ožujka u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika s ciljem razvijanja svijesti o važnosti njegovanja narječja, zavičajnih i mjesnih govora te produbljivanja spoznaja o jeziku i različitim oblicima komunikacije. U čast hrvatskom jeziku održane su radionice za učenike 3.-8. razreda pod mentorstvom nastavnice Hrvatskoga jezika Slađane Vranjković.

Zuji, zveči, zvoni, zvuči,
Šumi, grmi, tutnji, huči –
To je jezik roda moga!

Ovako je o jeziku pjevao Petar Preradović. Kako su ove stihove o zvuku jezika razumjeli naši učenici koji žive uz zvukove mora, bonaca i nevera, pokazali su svojim maštovitim radovima nastalim tijekom održanih radionica. 

Učenici 3. i 4. razreda sudjelovali su u radionici slaganja glagoljskih slova lego kockicama. Nakon kratke prezentacije o glagoljici i upoznavanja s azbukom učenici su na ploču pisali svoja imena glagoljicom. Pomagale su im članice Glagoljaške skupine, učenica 5.r. Lucija Jakovljev i učenice 6.r. Loris Gotovina i Melani Kulonja. Tijekom radionice okušali su se i u igri memory karticama s glagoljskim slovima.

Učenici 5. razreda sudjelovali su u radionici posvećenoj riječima. Na početku smo otkrivali kakve riječi mogu biti i izrađivali umnu mapu sa središnjim pojmom Riječi. Neki od učeničkih odgovora bili su: izabrane, lagane, nježne, maštovite, mršave, slikovite…Nakon izrade mape u likovnoj radionici učenici su trebali izdvojiti jednu riječ hrvatskog jezika koja za njih ima posebno značenje i smatraju je važnom te je prikazati u obliku grafita na papiru. Bile su to riječi: Dalmacija, more, otok, ljubav, obitelj, sreća i pitanje Zašto?

Učenici 6. razreda na početku su radionice ponovili slova glagoljske azbuke i prisjetili se što smo naučili o najstarijem hrvatskom pismu na satovima Hrvatskog jezika. U likovnoj radionici crtali su odabrano slovo glagoljice i ukrašavali ga uz pomoć fraktala stvarajući umjetnost zatvorenih očiju.

Učenici 7. razreda sudjelovali su u radionici posvećenoj frazemima. Na početku su se upoznali sa značenjem frazema i njihovom uporabom u svakodnevnoj komunikaciji. U drugom dijelu radionice pisali su sastavak pod nazivom Ja sam ja koristeći zadane frazeme.

Učenici 8. razreda sudjelovali su u radionici o figurama dikcije, govornim ili zvučnim figurama. Ponovili su dosad naučene figure (onomatopeja, asonanca i aliteracija) te proširili svoje znanje novima (anafora, epifora, simploka i anadiploza). U drugom dijelu radionice okušali su se u pisanju pjesama prema zadanim smjernicama koristeći naučene zvučne figure.

Od radova nastalih tijekom radionica uredili su školski pano na međukatu.

Pročitajte još

Diseminacija projekta

Ravnatelj škole Ivan Hrabrov predstavio je iskustva naše škole kolegama iz OŠ Franka Lisice iz Polače putem online prezentacije. Kroz navedenu prezentaciju opisan je Erasmus od samih začetaka ideje do realizacije. Naglašene su sve prepreke na putu ali i korisnost...

Okrugli stol

U okviru Erasmus projekta Budućnost na otoku održali smo okrugli stol o životu na otoku, poduzetništvu i prilikama za mlade te popričali s direktoricom TZ općine Pašman Petrom Perinovićem, mladim ugostiteljem Lovrom Stagličićem i voditeljicom učeničke zadruge Marijom...

Avanturizam na otoku

U okviru Erasmus projekta Budućnost na otoku posjetili smo Bobića špilja u Uvali Soline i tako upoznali učenike s idejom avanturističkog turizma. Špilju smo posjetili u pratnji pašmanskog speleologa gospodina Bartola Bobića kojem smo vrlo zahvalni na vremenu i trudu...

Skip to content