2016-03-10 10:59:13

PREDAVANJE UČENICIMA 7. I 8. RAZREDA

Tijekom veljače i  ožujka 2016. godine, našu su školu posjetile  dvije psihologinje i sociologinja , djelatnice  „Zavoda za javno zdravstvo“ iz Zadra.

 

U prvom dijelu su učenicima 7. i 8. razreda prezentirale oblike nasilja. Objasnile su koje su vrste nasilja: psihičko, fizičko, emocionalno, socijalno, elektroničko, itd. Nakon toga su učenicima podijelile priču o djevojčici, kako bi prepoznali oblike nasilja. Objasnile su učenicima tko su zlostavljači i zašto to rade, kakve posljedice to ostavlja na njih kada ih se suoči s time što rade. Naglasile su da takvi učenici mogu dobiti upozorenje, prijavu policiji ili socijalnoj službi. Zlostavljačima treba pomoć za budućnost. Kasnije takva djeca izrastu u agresivne zlostavljače s puno većim posljedicama. Podijelile su učenicima kratku anketu čiji rezultati pokazuju da su većina učenika pasivni promatrači koji vide nasilje, a ne poduzimaju ništa.  Predavačice su još jednom naglasile učenicima da nasilje ne zaslužuje nitko.

Drugi dio posjeta sastojao se od kratkih vježbi i rada u grupama. Učenici su se podijelili u grupe. Svaki učenik je po jedan put stajao u grupi, a drugi učenici su išli u krug oko njega. Svaki učenik je trebao osjetiti kako je to kada ih se ogovara, smije im se iza leđa, itd. Nakon toga su odgovarali kako su se osjećali. Većina je rekla kako im je bilo teško i kao osoba koja stoji u krugu i kao osoba koja kruži. Odgovorili su da osoba koja kruži vrši psihološko i socijalno zlostavljanje, a takva situacija se može  prenijeti i na situacije na internetu. Jedna učenica je rekla da se može oformiti Facebook grupa pa  se jednoga člana isključi.

Nakon kratkog razgovora i objašnjenja, svaka grupa je dobila po jedno pismo u kojoj su bile priče iz perspektive zlostavljača, promatrača i zlostavljane osobe. Svaka grupa je trebala dati savjet jednoj od tih osoba. Žrtvi su savjetovali da ne skriva što mu se događa i da se obrati nekome od starijih osoba ili prijateljima. Zlostavljaču su savjetovali da razmisli o posljedicama i da mu treba objasniti da je u krivu.  Promatračici su savjetovali da reagira i da se nije trebala smijati dok su zlostavljali drugog učenika, trebala je prići žrtvi i pitati kako je.

Učenici su po završetku zadnjeg dijela bili zadovoljni kao i predavači.


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane