2022-05-16 20:26:48

Dani medijske pismenosti

Kako bi učenici bili informacijski pismeni trebali bi razlikovati vijesti, zabavu, mišljenja i reklame. Učenici bi morali znati razlikovati činjenice od zabluda. Današnji učenici moraju znati uspješno i učinkovito pronaći informacije, kritički ih vrednovati i točno i kreativno ih upotrijebiti. U današnje doba bi se više nego ikad trebalo podučavati učenike da postanu kritički korisnici informacija koje pronađu na internetu. Međutim, nije uvijek lako kritički analizirati informacije na internetu, stoga su učenici petog razreda imali radionicu  u školskoj knjižnici, sa školskom knjižničarkom u sklopu medijske pismenosti na kojoj su se učenicima pokazali relevantni, ugledni izvori informacija koji mogu pomoći učenicima vrednovati informaciju i pomoći im kritički analizirati ono što čitaju.  Učenicima su se predstavile mrežne stranice za provjeru činjenica: poput Faktograf.hr, Snopes….

Također, IFLA je početkom prošle godine napravila infografiku s osam jednostavnih koraka za provjeru vjerodostojnosti bilo koje vijesti. Učenicima je pojašnjeno kako pomoću infografike provjeriti vijesti. Pa im je tako pojašnjeno da moraju provjeriti tko je autor ( dali je autor stvarna osoba..), da provjeru datum objave, npr. ako je nešto nedavno objavljeno ne znači da je to nova vijest. Da provjere izvor informacija ( dobro proučiti stranicu i podatke o kontaktu), da čitaju sve, i da provjere informacije na fast – cheking stranicama. 


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane