2021-03-27 14:23:56

Hrvatski u riječi i slici

Radionicama za učenike 5.-8.r. pod mentorstvom nastavnice hrvatskoga jezika Slađane Vranjković i ove smo godine obilježili Dane hrvatskoga jezika s ciljem razvijanja svijesti o važnosti ovladavanja književnim jezikom, ali i o važnosti njegovanja narječja, zavičajnih i mjesnih govora te produbljivanja spoznaja o jeziku i različitim oblicima komunikacije.

Učenici 5. razreda upoznali su činkvinu, poseban oblik pjesme od pet stihova i okušali se u pisanju prema zadanim smjernicama na odabrane teme (more, ljubav, srce, otok, prijateljstvo...).

Učenici 6. razreda pisali su kaligrame, pjesme čiji je osnovni motiv prikazan i grafički, tj. oblikovan slovima pjesme.

Učenici 7. razreda u radionici 3,2,1... Čitaj! upoznali su se s hrvatskim znakovnim jezikom kroz radionicu jednoručne abecede u kojoj su odabranu riječ (svoje ime) pokazali znakovnim jezikom, brajicom ili Braillevim pismom koje se čita prstima, a njime se služe osobe oštećena vida koje ne mogu čitati crni tisak te hijeroglifima, starim egipatskim slikovnim pismo u kojem svakom pojmu odgovara određeni crtež. Okušali su se i u pisanju svojih imena najstarijim hrvatskim pismom glagoljicom.

Učenici 8. razreda u radionici Bujica riječi otkrivali su posuđenice u hrvatskom jeziku, riječi koje su ušle u naš jezik iz drugih europskih jezika – turcizme, talijanizme, anglizme, hungarizme… Ljepotu zavičajne riječi prenijeli su imenovanjem svoje najdraže zavičajne riječi. Važnost zamjene tuđica hrvatskim riječima uočavali su u sve većem broju tuđica koje su preplavile naš jezik.

Od radova nastalih tijekom radionica učenici su izradili plakate koji su izloženi na panou u školi.

Ugođaj s radionica i učeničke radove možete pogledati u galeriji fotografija OVDJE.


Osnovna škola "Vladimir Nazor" Neviđane